esmaspäev, 21. mai 2007

Valikorienteerumine Harjumaa MV moodi

Pärast minu enam-vähem tervenemist sai 16. mail osaletud (mina ja Roomet) sellisel üritusel nagu Harjumaa meistrivõistlused valikorienteerumises Pudisool. Kuna valikorienteerumine on pisut teistsugune ala, ning mõningatel kordadel, kui mul on võimalus olnud antud formaadiga orienteerumisüritustest osa võtta, on see pakkunud väga positiivseid emotsioone, siis olid ootused üle hulga metsa saamise osas päris suured.

Jah, seekord oli aga tiba teistsugune päev. Rajavaliku tegime mina ja Roomet eraldi. Ja mina otsustasin algselt isegi 'üsna mõistliku' variandi kasuks, kuid kuna rajameister oli stardi-finiši lähedusse üsna vähe punkte planeerinud, siis otsustasin alguses ära käia kaadi loodeservas olevates punktides. Mis tõsi küll eriliselt 'magusad' punktid ei paistnud olevat...

Juhtuski nii, et antud piirkond, kus punktid 54 ja 53 asusid, ei olnud minu ajupotentsiaaliga orienteerujale üldsegi mitte jõukohased, ja nii kulus mõlema punkti jaoks 15 minutit! Ilmselt oleksin juba loobunud kui Roomet (kes ka õnnetult üritas alustuseks samu punkte püüda) siiski kannatlikult teise punkti ära võtta soovis... Sel hetkel kadus ka Roometi entusiasm üksi rada läbi läbida. Saan temast täiesti aru - see piirkond oli tõeliselt kahtlane!

No, edasi ei läinud tegelikult ka libedamalt. Arvestades, et mu kontrollaeg hakkas vähem kui poole tunni pärast läbi saama (naiste kontrollaeg: 60 min; meestel75 min), siis kulus jõe ületamiskoha leidmisele ikka lubamatult kaua aega; ja üldse tuli tehtud rajaplaneering 100% ümber vaadata & ots kodu poole keerata. Tagasi jõe ületamisel avastasime loomulikult, et sellest saab vabalt läbi jalutada(!); ehkki põhi ei paistnud, oli sügavust veidi üle põlve... Tore, tore. See ei olnud ju esimest korda Pudisool käia. Aga varasematest kordadest oli kujunenud arvamus, et tegemist on superilusa parkmetsaga (nõgeseseid jõe kaldaid olen siiski ka enne inspekteerinud). Noh, sai siis nüüd ka veidi teistsugust maastikku näha...

Finišisse jõudsin siiski rohkem kui minutise hilinemisega (aga ausalt öeldes ei näinud erilist põhjust kiirustamiseks ka...), ja selle eest veel olematule tulemusele 2 trahvipunkti maha ka (iga võetud punkt oli väärt 3 punkti).

Kuna Roometil oli pisut rohkem aega, siis oli tal võimalus veel ühes punktis ära käia. Tuli välja, et see asus toreda uppumisohtliku savise mülka servas. Finišis oli heledast mudast läbiimbunud mehi veelgi... Kokkuvõttes oli tagasi vaadates väga naljakas o-kogemus. Isegi lapsepõlvest ei meenu sellist matka.

Tulemused

Piia

Kommentaare ei ole: